სიახლეები

5 რჩევა იმის შესახებ, თუ როგორ და ვინ მიიღებს სამუშაოს Metaverse-ში
19 აგვისტო 2022     309

5 რჩევა იმის შესახებ, თუ როგორ და ვინ მიიღებს სამუშაოს Metaverse-ში

რომელ ინდუსტრიებს ექნებათ ახალი სამუშაო ადგილები Metaverse-ში?

პლატფორმა განიხილება, როგორც ვირტუალური სივრცეების ქსელი, რომელიც გახსნის ახალ გზებს ადამიანებისთვის ონლაინ დაკავშირების მიზნით. ეს საშუალებას მისცემს ციფრული კომუნიკაციას იყოს მეტად ბუნებრივი. ეს არსებით გავლენას მოახდენს ჩვენს საზოგადოებაზე.
Metaverse გავლენას მოახდენს ბიზნეს სექტორების უმეტესობაზე. ისევე, როგორც რამდენიმე ათეული წლის წინ ყველა კომპანიამ შექმნა ვებსაიტი, ჩვენ ვუახლოვდებით მომენტს, როდესაც ყველა კომპანიას ექნება სივრცე ამ ახალ ვირტუალურ სივრცეში. ეს შექმნის მოთხოვნას სპეციალისტთა რამდენიმე ჯგუფზე.


UX დიზაინერი

Metaverse იქნება სერვისების უზარმაზარი ნაკრები, რომლებზეც მომხმარებლები შეძლებენ წვდომას (ყველაფერი, რაც რეალურ სამყაროში გვაქვს, გადავა Metaverse-ზე) და თითოეული სერვისი უნდა იყოს შექმნილი ისე, რომ ხელმისაწვდომი იყოს მომხმარებლების ყველა ჯგუფისთვის.


არქიტექტორი

Metaverse-ის პირველ დღეებში ჩვენ გვექნება სკეუმორფული გარემო, ანუ რეალურ სამყაროში არსებული სივრცის ციფრული ანალოგები (მაგალითად, Empire State-ის შენობის ვირტუალური ასლი), რაც ამარტივებს ახალი მომხმარებლის შეყვანის პროცესს და ქმნის კომფორტულ საწყის ეტაპს. ასე რომ, უნარები, რომლებიც აქვთ არქიტექტორებს რეალურ სამყაროში შენობებისა და სივრცეების აშენებაში, მრავალი თვალსაზრისით ღირებული იქნება მეტავერსიაში.


3D დიზაინერი

3D დიზაინერები შექმნიან 3D ობიექტებს ვირტუალური სივრცისთვის. დაწყებული ფართომასშტაბიანი ობიექტებიდან, როგორიცაა ქალაქის რაიონი, მცირე ზომის ობიექტებამდე, როგორიცაა მომხმარებლის ავატარის მაისური.


AR/VR დიზაინერები

AR/VR დიზაინერები არიან ადამიანები, რომლებიც ქმნიან ვირტუალურ სივრცეებს AR/VR ურთიერთქმედებისთვის. ისინი მომხმარებლებს შესთავაზებენ ვირტუალური სივრცის შესწავლას და ნებისმიერ ვირტუალურ ობიექტთან ურთიერთქმედებას გაფართოებული რეალობის სათვალეების ან ვირტუალური რეალობის ყურსასმენების გამოყენებით. ამ მიზნის მისაღწევად, ისინი იმუშავებენ UX დიზაინერებთან, არქიტექტორებთან და 3D არტისტებთან.


მოდის დიზაინერი

მოდის დიზაინერებს ექნებათ ცალკე როლი, ისინი შექმნიან კოლექციებს, რომლებსაც მომხმარებლის ავატარები ატარებენ Metaverse-ში. ძვირადღირებული ბრენდები, როგორიცაა Balenciaga, უკვე დაიწყო ამ მიმართულების შესწავლა და გამოუშვა ციფრული სამოსის კოლექცია Fortnite-სთვის, მეტავერსის მსგავსი პლატფორმისთვის. გარდა ამისა, არ არსებობს მკაცრი წესები იმის შესახებ, თუ რა უნდა ატარონ მომხმარებლებმა Metaverse-ში, რაც დიზაინერებს აძლევს დიდ თავისუფლებას ახალი მიდგომების გამოცდაში.


ტექნიკის დიზაინერი

ტექნიკის დიზაინერები შეიმუშავებენ AR სათვალეებს და VR ყურსასმენებს, რომლებსაც ვიყენებთ Metaverse-ზე წვდომისთვის. ერთ-ერთი გამოწვევა, რომელიც ტექნიკის დიზაინერებს აქვთ, არის მოწყობილობების შექმნა, რომლებიც უზრუნველყოფენ მომხმარებლის ხანგრძლივ წვდომას Metaverse-ში. (მოწყობილობებმა არ უნდა შეუქმნან რაიმე დისკომფორტი მომხმარებლებს, როდესაც მათ საათობით იყენებენ).


მოდით განვიხილოთ რამდენიმე არადიზაინერული როლი, რომლებზეც, ასევე დიდი მოთხოვნა იქნება.


ინფრასტრუქტურის ინჟინერი

Metaverse იქნება უზარმაზარი ონლაინ გამოცდილება, ასობით მოთამაშე (ან ათასობით) მონაწილეობს ერთ, საერთო სიმულაციაში, როგორიცაა თამაში ან მუსიკალური კონცერტი. ეს ნიშნავს, რომ მეტავერსის აპარატურასა და პროგრამულ უზრუნველყოფას, უნდა შეეძლოს ამ ინფორმაციის სინქრონიზაცია რეალურ დროში. სწორედ ამიტომ, უნდა ველოდოთ უზარმაზარ მოთხოვნას ინჟინრებზე, რომლებსაც შეუძლიათ შექმნან განაწილებული სისტემები, რომლებსაც შეუძლიათ კარგად მასშტაბირება. სავარაუდოა, რომ დეველოპერებს, რომლებიც ადრე მუშაობდნენ Massively Multiplayer ონლაინ თამაშებზე (MMOG), როგორიცაა Eve Online ან Destiny 2, ექნებათ მნიშვნელოვანი კონკურენტული უპირატესობა, რადგან მათ იციან როგორ შექმნან დიდი ციფრული სამყარო.


Metaverse,ბლოკჩეინი,მეტავერსი,blockchain,VR, NFT,Meta,AR/VR,ვირტუალური რეალობა,3D,XR,UX,დიზაინერები,საიტის დამზადება


კვლევის სპეციალისტი

Metaverse მოტივაციას გაუწევს ბიზნესს, იპოვონ მომხმარებლებთან ურთიერთობის ახალი გზები, ხოლო კვლევის სპეციალისტებს მოუწევთ ახალი ტაქტიკის მოძიება მომხმარებლის ჩართულობის გასაუმჯობესებლად.


ვირტუალური სივრცის მოდერატორი

უსაფრთხოება და დაცულობა Metaverse-ის ორი განუყოფელი თვისებაა. ამიტომ ვირტუალური სივრცის მოდერატორის როლი მოთხოვნადი იქნება. მოდერატორები პასუხისმგებელნი იქნებიან უსაფრთხოების კონტროლზე, ისინი მიზნად ისახავენ მინიმუმამდე დაიყვანონ კიბერბულინგის და სხვა ანტისოციალური ქცევის შანსი. ჩვენ სავარაუდოდ ველით ხელოვნური ინტელექტის (AI) ინსტრუმენტების ზრდას, რომლებიც გამოყენებული იქნება პოლიტიკის დარღვევების ადრეული გამოვლენისთვის და მოდერატორებთან ერთად უსაფრთხო ვირტუალური სივრცის შესაქმნელად.


როგორ მივიღოთ სამუშაო Metaverse-ში?

Metaverse-ში სამუშაოს მისაღებად, თქვენ უნდა გქონდეთ შესაბამისი გამოცდილება, ცოდნა და მოტივაცია. სამუშაოს მიღების შანსების მაქსიმალურად გაზრდის მიზნით, თქვენ უნდა დაიწყოთ მზადება Metaverse-ის სამუშაოებისთვის და ეს 5-საფეხურიანი სახელმძღვანელო ამაში დაგეხმარებათ.


1. ისწავლეთ web3 ტექნოლოგიები

ყველა იმ კონცეფციის მყარი გაგება, რომელზედაც დაფუძნებული იქნება Metaverse, დაგეხმარებათ შექმნათ ძლიერი საფუძველი თქვენი კარიერისთვის. Metaverse გააერთიანებს ყველა უახლეს web3 ტექნოლოგიას, ასე რომ, თუ გსურთ იპოვოთ სამუშაო Metaverse-ში, ჯერ უნდა გაიგოთ განსხვავება web 2 vs web 3-სა და უახლეს web3 ტექნოლოგიებს შორის, როგორიცაა blockchain და NFT.
მეტავერსი, იქნება დეცენტრალიზებული პლატფორმა, რომელიც აგებულია ბლოკჩეინის ტექნოლოგიის გამოყენებით.


რა არის ბლოკჩეინი?

ბლოკჩეინი საშუალებას გაძლევთ შექმნათ დეცენტრალიზებული ეკოსისტემა, სადაც ათასობით დამოუკიდებელ კვანძს შეუძლია სინქრონიზაცია რეალურ დროში. და ეს საშუალებას გაძლევთ შექმნათ მასიური ცოცხალი გამოცდილება ასობით ან ათასობით ადამიანისთვის.

ბლოკჩეინი ასევე გამოყენებული იქნება აქტივების საკუთრების დასადასტურებლად ან სამართავად. ციფრული ელემენტების მფლობელობა განუყოფელ როლს ითამაშებს Metaverse-ის ეკონომიკაში. დღეს ციფრული ობიექტების მფლობელობა შემოიფარგლება ჩვენს მიერ გამოყენებული პლატფორმით. მაგალითად, ჩვენ ვერ გადავიტანთ Minecraft-ში შეძენილ ნივთებს Fortnite-ში. Metaverse-ის მომხმარებლები არ განიცდიან ამ პრობლემას, რადგან მათ საკუთრებაში არსებული ნივთები მიბმული იქნება მფლობელზე (მომხმარებელზე) და არა პლატფორმაზე. NFT, ბლოკჩეინზე დაფუძნებული ტექნოლოგია, უზრუნველყოფს, რომ კონკრეტული მომხმარებელი ერთდროულად ფლობდეს კონკრეტულ ნივთს. ეს ტექნოლოგია გამოყენებული იქნება როგორც საკუთრების შესამოწმებლად, ასევე ციფრული ნივთების მფლობელებს შორის გადასაცემად (ანუ ციფრული ტანსაცმლის ან პროდუქტების გაყიდვა და გაცვლა).


2. მიიღეთ გამოცდილება AR და VR მოწყობილობებთან


Metaverse-ის 3D სამყარო სავარაუდოდ იკვებება გაძლიერებული და ვირტუალური რეალობის მოწყობილობებით. მომხმარებლები ატარებენ AR სათვალეებს ან VR ყურსასმენს, რათა შეუერთდნენ ვირტუალურ სამყაროს. გამოსცადეთ Oculus ან Valve Index VR ყურსასმენი, რათა გაიგოთ, როგორია ურთიერთქმედება VR-ში, რა უპირატესობები და შეზღუდვები აქვს ამ მედიას ახლა და რა შესაძლებლობებს სთავაზობს პროდუქტის შემქმნელებს.


3. გამოიკვლიეთ ვირტუალური სამყაროები

ძნელია მარტივი სიტყვებით ახსნა, თუ რა არის ვირტუალური სამყარო, თუმცა ბევრად მარტივია მისი განცდა. მართალია, Metaverse-ის კონცეფცია, როგორიცაა Metaportret, ჯერ კიდევ შორსაა, თუმცა მანამდე შეგიძლიათ მიიღოთ იდეა ვირტუალურ სამყაროზე ახლავე. პლატფორმები, როგორიცაა Decentraland და The Sandbox საშუალებას გაძლევთ გამოსცადოთ ვირტუალური სამყარო და გაიგოთ, როგორ ურთიერთობენ ადამიანები მასში. როდესაც თქვენ გაქვთ მყარი გაგება, თუ როგორ მუშაობს ყველაფერი ვირტუალურ სამყაროში, ეს გაგება დაგეხმარებათ შექმნათ პროდუქტები, რომლებიც იმუშავებენ Metaverse-ში.


Metaverse,ბლოკჩეინი,მეტავერსი,blockchain,VR, NFT,Meta,AR/VR,ვირტუალური რეალობა,3D,XR,UX,დიზაინერები,საიტის დამზადება


4. ზუსტად გაიგეთ რისი გაკეთება გსურთ Metaverse-ში

როლი, რომელსაც თავად აირჩევთ Metaverse-ში, განსაზღვრავს როგორც უნარების კომპლექტს, ასევე იმ ინსტრუმენტებს, რომელთა დაუფლებაც გჭირდებათ. ვთქვათ, გადაწყვიტეთ სცადოთ თავი, როგორც 3D დიზაინერი. ამ შემთხვევაში დაგჭირდებათ ისეთი ინსტრუმენტების დაუფლება, როგორიცაა Blender, Maya ან Cinema 4D, რომლებიც საშუალებას გაძლევთ შექმნათ სამგანზომილებიანი ობიექტები ვირტუალური სივრცისთვის.

თქვენ ასევე დაგჭირდებათ 3D ძრავების სწავლა, როგორიცაა Unity ან Unreal Engine, რადგან 3D ძრავა არა მხოლოდ საშუალებას გაძლევთ შექმნათ ვირტუალური გარემო, არამედ გაძლევთ მისი გამოცდილების უნარს (იმიტირება, თუ როგორ ურთიერთობენ მომხმარებლები ამ გარემოსთან). 3D ობიექტების მოდელირება თქვენი ყოველდღიური მუშაობის ბუნებრივი ნაწილი გახდება, რადგან ის დაგეხმარებათ გაიგოთ თქვენ მიერ შექმნილი ვირტუალური სივრცის პოტენციური პრობლემები და შესაძლებლობები, სანამ მას ჩვეულებრივი მომხმარებლები შეუერთდებიან.


Metaverse,ბლოკჩეინი,მეტავერსი,blockchain,VR, NFT,Meta,AR/VR,ვირტუალური რეალობა,3D,XR,UX,დიზაინერები,საიტის დამზადება


5. გაყიდეთ თქვენი უნარები

მას შემდეგ რაც გექნებათ მკაფიო წარმოდგენა იმის შესახებ, თუ რისი გაკეთება გსურთ Metaverse-ში, თქვენ უნდა შექმნათ თქვენი უნარების დამაჯერებელი პრეზენტაცია.
გახსოვდეთ, რომ თქვენ უნდა დაუკავშიროთ თითოეული თქვენი უნარი იმ ღირებულებას, რომელიც შეგიძლიათ შესთავაზოთ Metaverse-ის შემქმნელებს. ღირს გაეცნოთ იმ პრობლემებს, რომლებსაც Metaverse-ის შემქმნელები ახლა აწყდებიან და აღწერეთ, როგორ შეგიძლიათ დაეხმაროთ მათ მოგვარებაში. მაგალითად, თუ თქვენ ხართ დიზაინერი, რომელმაც ადრე შექმნა სამოსი, შეგიძლიათ აღწეროთ, თუ როგორ დაგეხმარებათ თქვენი უნარები ვირტუალური ტანსაცმლის დიზაინის შექმნაში და აჩვენოთ თქვენი რამდენიმე უახლესი ნამუშევარი, მის გასამყარებლად.



დეა

დეა